2011. október 11., kedd

Őszi horgolt kisvirágok és nemezszappan






Szeretek gyönyörködni a színes fonalakban. Szinte határtalanok a színkombinációk, hangulatok. Andi munkái is ezt bizonyítják. Soha nem fogom elfelejteni, ahogy mesélte nekem, hogy miért is szeret annyira horgolni. Ruhatervezőként nagy élmény volt számára a horgolásban rejlő pompás színvilág, amit a piacon kapható  méteráru kínálat  nem tudott nyújtani.

Létrehozhatunk szép mintákat, akár úgy, hogy lemásoljuk, akár úgy, hogy továbbfejlesztjük őket. Mindenki a saját ízlése, egyénisége szerint válasszon színeket.

A lenti kisvirág mintáját nem én találtam ki. De annyira megtetszett egyszerűsége, bájossága, hogy sok munkámba belevittem. Terveztem és készítettem kisvirágos tűpárnát, takarót, díszpárnát, nyakéket.




Lépésről lépésre....




Bevezetőnek egy kis horgolóiskolát láthatsz. Hasznos lehet a külföldi blogok leírásainak értelmezésénél is.
























Kisvirág















Láncszemsort készítünk 4 láncszemből.( a tűn levő hurkot ne számítsd)


Hamispálcával (kúszószemmel) gyűrűt formázunk.


Sormagasításnak 3 láncszemet készítünk.( 1 egyráhajtásos pálcának számít)


Hajtsuk a fonalat a tűre, szúrjuk a horgolótűt a gyűrű közepén levő körbe és készítsünk egy erp-t.

















Készítsünk összesen 10 egyráhajtásos pálcát a gyűrű közepébe és a sor végén számoljuk meg a pálcákat.  Készítsünk egy kúszószemet (hamispálcát hp) a kezdeti sormagasításunk 3. láncszemébe. (lásd a fenti horgolóiskolát )


Rájöttem arra, hogy szebb lesz a virágom, ha még egy kúszószemet készítek a következő láncszembe. ( ha színváltás lenne, ezzel a kúszószemmel venném fel az új színű fonalat)


Számoljunk együtt: 3 láncszemből álló  sormagasítás ( 1 erp -nek számít) és 10 erp. Tehát összesen 11 erp.




Készítsünk 4 láncszemet. ( amiből 1 lsz a sormagasítás és 3 lsz a szirom )


1 kispálca ugyanoda





A következő erp-be készítünk  1 kispálcát, 3 láncszemet és még egy kispálcát.  A következő erp-be ismét  : 1 kp , 3 lsz, 1 kp 











Mivel a gyűrű közepében 11 erp van, ezért 11 szirmú lesz a  kisvirágunk. A szirmok száma tetszőleges lehet.
Hogy szép legyen a virág, a végén egy hamispálcát készítsünk a kezdeti 4 láncszemes sormagasításunk első láncszemébe.



Majd bujtassuk át utoljára a fonalat és vágjuk is el.


A sok kisvirágot egy koszorúalapra( drótgyűrű) rögzítettem (  csomók segítségével, de lehet ragasztópisztolyt is használni). Egyszerű és nagyszerű....



















És ezeknek a kisvirágoknak a horgolását nem lehet abbahagyni. Új színek, új virágok, új ötletek....Nemsokára azokat is megmutatom.








Nemezelt szappan



























4 megjegyzés:

  1. Kedves Tulipánt! Ez egy nagyon szuper összefoglaló a virág horgolásról! Én is most ismerkedek a horgolással és készítettem már pár apróságot. Kisfiam jövő héten szülinapra megy-most megvan az ajándék tipp a kislánynak! Horgolt virágokból kap nyakláncot! Igaz nem drótra fogom fűzni, de ezek az egyszerű virágok csodásak lesznek! Nagyon köszi!!!
    tetszik a blogod-még biztosan visszajövök!Ráadásul a férjemnek is hasonló feladata van: tipikus magyar nép motívumokból kell mintát terveznie porcelánra...azt hiszem idezavarom Hozzád este! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kedves vagy. Kívánom, hogy örömöd leld a blogomban.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó - és szép - ötlet a virágkoszorú! Köszönöm az útmutatót :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Anna!
    Életem első horgolt virágocskáját ennek a leírásodnak alapján készítettem el! :-)
    Nagyon jól jött a részletes képes bemutató és horgolóiskolás leírás is! Lépésről-lépésre még nekem is sikerült! Köszönöm!
    Egy régi álmom vált valóra, ami után már nincs megállás horgolásilag...! :-)))
    Kriszta

    VálaszTörlés